tisdag, januari 16, 2007

Öppningspost

Detta är Dunka Dunkas premiärpost. Dunka Dunka är en musikblogg som inte alls bara skriver om dunka dunka. Alltså en musikblogg vars författare känner absolut frihet att skriva ner vadhelst han funderar på, så länge det berör ämnet, vilket alltså inte är mer specificerat än musik. Är det något ni önskar, en genomgång av en subgenre, en recension av ett album, en jämförelse mellan två gangsterrappare eller vad det nu kan vara - släng iväg en kommentar så ska jag sätta mig in i ämnet och återkomma. Ingenting är för tråkigt för att gräva sig ner i och utforska. Med det sagt behöver ni ju inte jävlas och be om en grundläggande analys av Nick Lacheys texter eller liknande.

Vad jag (det är alltså jag som är författaren) gillar och kommer skriva mest om lär väl visa sig, men jag kan ge några hintar.

  • Det är troligare att jag kommer att skriva om 2 Live Crew än om U2.
  • Jag gillar soul mer än blues som jag gillar mer än country som jag gillar mer än Johan Esk.
  • Jag gillar listor. Någon gång kommer det dyka upp listor på olika årtiondens 100 bästa låtar. Och Funkadelics bästa albumtitlar.
  • Jag anser att The Field Mice är bättre än Of Mice and Men.