torsdag, januari 07, 2010

90-talets bästa låtar pt V


Hej mina vänner. Nu kommer då äntligen den sista delen av min 90-talslista. Det har inte gått så snabbt framåt, alla texter har inte varit så inspirerande och ni har säkert haft mer än en åsikt om den listade musiken. Så är det helt enkelt. Men nu står jag i alla fall här, med ännu en klar decennielista. Efter detta är det bara 00-talet kvar, sedan tackar bloggen för sig. Med tanke på mitt tempo lär det dock dröja nåt halvår innan jag börjar med listan och kanske ytterligare ett halvår innan den listan är klar, så nåt år till med Dunka Dunka lär ni få stå ut. Puss på er, jag tror att jag älskar er, lite grann.

20. Black Star - Respiration (1998)
Jag såg Woody Allens Manhattan för ett litet tag sen och trots att den (såklart) nästan enbart kretsar kring Allens, förlåt, hans rollkaraktärs relationsproblem så får man samtidigt känslan av att den handlar väldigt mycket om New York. Inledningen med de magnifika svartvita bilderna över staden och huvudpersonens olika försök till att hylla staden gör det tydligt: det här handlar inte om självupptagna intellektuellas livsproblem, det handlar om självupptagna intellektuellas livsproblem i New York.

Respiration ger mig samma känsla. Låten fullkomligt andas stad, närmare bestämt New York. Så fort låten går igång flyttas man till platsen och tas igenom den med hjälp av de bästa berättarna tillgängliga. Mos Def, Talib Kweli och Common i absolut toppform alla tre. Låten ger inte direkt en uppmuntrande bild av staden ("No Batman and Robin, can't tell between the cops and the robbers, they both partners, they all heartless) men den är så levande att man ändå vill sätta sig direkt på nästa plan västerut. Låten andas verkligen. Och precis som Manhattan så är Respiration stundtals ren poesi.

youtubelänk

19. Dr Dre - Fuck wit Dre Day (and Everybody's Celebratin') (1992)
Det måste ändå ha känts för jävligt för Eazy-E. Hade han dött i nåt manligt, typ gängkrig, hade jag helt klart tagit det för ett kamouflerat självmord. Att säga adjö genom AIDS är ju nu faktiskt ännu mer pinsamt för en sån som Eazy än att själv avsluta skiten, så visst, vi kan låta historieskrivningen vara som den är i det fallet. Men poängen: Dre fullständigt krossade sina motståndare med The Chronic och Eazy lär ha suttit där i sin lya och instinktivt känt att det var kört. The Chronic skulle garanterat bli en klassiker och vad Eazy och de andra Dre inte gillade (Tim Dog och Luke uppmanas äta stora och feta kukar) gjorde för musik efter 1992 kan det väl nu ca tjugo år senare bara vara ett fåtal inbitna fans som bryr sig om, inte varenda rumpskakande tjej och vapenviftande kille. Det måste ha tagit samtliga lyssnare max två sekunder av Fuck wit Dre Day för att komma till den insikten.

youtubelänk

18. The Notorious B.I.G. - Everyday Struggle (1994)
Biggie har så många sköna oneliners och snygga rim att man ibland underskattar hans historieberättande kvaliteter. Everyday Struggle är en klart icke-glorifierande låt av hustlerlivet - hans vän mördas och hans tjej åker in i finkan och berättaren måste försöka hålla huvudet över ytan medan alla dessa tragedier inträffar. Han säljer inte knark för att han tycker det är coolt, han säljer knark för att han måste skaffa pengar till försörjning av sig själv och sin familj. Inte så konstigt att han ofta känner att han inte vill leva längre.

Låten är banne mej en av de mest hjärtskärande hiphoplåtarna jag känner till.

youtubelänk

17. Pete Rock and CL Smooth - They Reminisce Over You (T.R.O.Y.) (1992)
Pete Rocks mest geniala stund i karriären. Om man gillar jazzig hiphop så är det en garanterad fempoängare det här. En perfekt produktion, där varje ljud och sampling drar sitt strå till stacken för att skapa en luftig och svävande men ändå driven hiphoplåt. Och CL gör som tur är sitt jobb alldeles utmärkt. Det finns inget mer att tillägga.

youtubelänk

16. Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M. (1993)
C.R.E.A.M har det mesta en klassisk Wu-låt ska ha. Ett relativt minimalistiskt beat som levererar en mörk stämning. Det är lite bas, några trummor och en snygg pianosampling - och mer behövs inte. På det har vi fint rappade verser med en pårökt Method Man i refrängen. Wu-Tangs texter brukar kunna kännas lite hipp som happ, nån säger nåt där, nån annan säger nåt annat där. Men här får vi höra en av deras bästa och mest sammanhållna berättelser.

youtubelänk

15. Pixies - Alec Eiffel (1991)
Pixies är världsmästare på att leverera underbara energikickar. Med hjälp av något så förlegat som rockgitarrer dessutom! Det är så fantastiskt skruvat rakt på sak. Det är far out med båda fötterna på jorden. Hård och distinkt musik kontrasterar mot den ensamma, vackra syntslingan som får stå för det melodiska inslaget. Åh, vilken glädje! Jag vill ligga med dig, Frank Black.

youtubelänk

14. Nas - The World is Yours (1994)
En av mina favorituppmuntrare, det här. THE WORLD IS YOURS! Rappande och produktion är givetvis top notch. Det var väl förresten ingen som ens tänkte tanken att det inte skulle komma fem låtar från Illmatic på listan?

youtubelänk

13. Wu-Tang Clan - Reunited (1997)
Vilka är de fyra bästa rapparna från klanen, eller kanske bättre: vilka var de fyra bästa rapparna från klanen år 1997? Löjlig fråga, jag vet, när det kommer till favoriter från Wu-Tang så har man kommit in på nåt högst personligt. Men om jag får svara så var Ol Dirty Bastard, Method Man, GZA och RZA de fyra bästa, eller åtminstone mina favoriter. Det vill säga de fyra som lägger varsin vers på Reunited. GZA inleder och visar med sin lyriska stil vad den efterlängtande andra skivan (det hade dröjt tre år sen klanens första album under gemensamt namn kom) handlar om: "Reunited, double LP, we're all excited/Struck a match to the underground, industry ignited/from metaphorical parables to fertilize the Earth", ODB följer upp med den magiska raden "I don't walk, I get carried", om man nu vill se det som att han bärs för att han är kung, och inte för att han är full, vilket jag tyvärr tror är tanken... RZA tar filosofiskt hand om tredje versen: "How can I put it? Life is like video footage/Hard to edit, directors, they never understood it." Meth skryter sig igenom avslutningen: "Got me where I wanna be right now, don't know the time/Check the hour on your sundial, watch me shine./Drunk off of cheap wine/Each line be on point when I speak mine".

RZA är ju för övrigt en riktig galning till geni. Han följer upp gruppens minimalistiska debut med - fioler! Vem kunde ana att det skulle låta så bra. Förmodligen bara mannen bakom spakarna.

youtubelänk


12. Flaming Lips - Race for the Prize (Mokran Remix) (1999)
Ett oantastligt knep för att skapa en magnifik poplåt är att förena bitterljuvhet med energi. Längtande med lycka. Det gör denna storslagna men ända hjärtenära låt på ett mästerligt vis. Jag har ingen speciell personlig koppling till låten, den har inte ackompanjerat mig när jag blivit dumpad, älskad, haft världens bästa fest eller åkt bil och tittat ut genom Saharas dammiga öken eller liknande. Vilket torde vara ett bevis på låtens verkliga storhet. Den liksom skapar dessa minnen hos mig trots att de egentligen inte finns där.

youtubelänk

11. Saint Etienne - Only Love Can Break Your Heart (1990)
Neil Young var länge min absoluta favoritartist genom tiderna. After the Goldrush, som Only Love Can Break Your Heart ligger på, är en av hans tre bästa album (gubben har hostat ur sig ett fyrtiotal, så ja, det säger en del faktiskt). Ändå krävdes det exakt en stycken lyssning av Saint Etiennes version för att inse att det där ovanliga har inträffat: man har hört en cover som överglänser originalet. Inte så att de finputsat låten och med hjälp av någon liten detalj lyckats skapa en bättre låt. Nej, de har vänt originalet ut och in, kastat in den i mangeln och målat om den i drömska, dansanta färger. Gå till ett indiebarn och säg "danspop". Om dess mun inte spontant yttrar ett "Only Love Can Break Your Heart" är personen i fråga en bluff.

youtubelänk

10. Pixies - The Happening (1990)
Det här är i mångas öron förmodligen bara en ganska tråkig poprocklåt. Den är inte lika direkt och sprudlande som Alec Eiffel och min gissning är att fler gillar den låten, för att inte tala om allt de släppt ifrån sig på 80-talet. Jag vet inte ens om The Happening kan klassas som en Pixiesklassiker. Mig griper den likväl tag i. Det finns en märklig skönhet i låten, en sorgsenhet som jag inte kan motstå. Nånting ganska mystiskt men ändå helt mänskligt. Jag kan inte riktigt förklara det. Ni är välkomna att hjälpa mig.

youtubelänk

9. Dr Dre - Nuthin' But a G Thang (1992)
Det finns röka som får en att känna sig extemt laid back och allmänt kunglig. Man vet att man kan få vilken tjej man vill, man vågar gå fram till vem som helst och lägga in en stöt man vet kommer gå hem, men man orkar liksom inte, för varför ska man? Softare att bara sitta och... softa. Nuthin' But a G Thang ger samma känsla. Man är visserligen i ett slag bättre än alla andra och den coolaste människan på jorden, men känner ändå inte riktigt att det är nödvändigt att utnyttja detta faktum. En kan lika gärna gå runt i vardagsrummet och gunga lite tillsammans med Snoop Dogg.

Bra hiphop handlar allt som oftast om att känna sig odödlig och bäst i världen. Nuthin' But a G Thang är bra hiphop.

youtubelänk

8. Girlfrendo - First Kiss Feeling vs Everyday Sensation (1998)
Om bra hiphop handlar om att känna sig bäst i världen, så handlar bra tweepop om att känna sig lyckligast i världen. Dumt lycklig, förälskelselycklig. Visst är det en övergående lycka, men det är ju själva poängen med popmusik. Det ska ta slut och det ganska snabbt. Annars finns inte den vackra vemodigheten där som påminner en om att det inte går att vara så här glad en längre tid, och som gör den glädje man känner ännu mer intensiv. Det gäller att fånga stunden, de korta sekunder man faktiskt känner sig frisk, glad och levande. Och kär.

Fast jag har lurat systemet. Det går ju att trycka på repeat!

mp3länk

7. Common - I Used to Love H.E.R. (1994)
En fullständigt briljant metafor för vad Common kände inför hiphopens utveckling. Låten skulle verkligen kunna handla om en tjej lika gärna, men med de allra sista orden gör Common det tydligt vad han egentligen menar. En intressant grej är att jag i sak inte alls håller med honom. Låten släpptes 1994 och det var ju då, eller ett par år tidigare, som hiphopen verkligen startade sin guldålder, om du frågar mig.

Ändå går det inte att inte känna sig övertygad om att Common har rätt när man hör låten. "Det är för jävligt", tänker man, och håller helt plötsligt inte alls med sig själv. Om I Used to Love H.E.R. är en old school-låt, vilket jag tycker att man på sätt och vis kan definiera den som, så är det hiphopens bästa old school-låt någonsin. Det här är en av de där förhållandevis få raplåtarna man kommer på sig själv att kunna utantill eftersom man med intresse lyssnat på den så många gånger.

youtubelänk


6. Pet Shop Boys - Being Boring (1990)
Jag tycker det är närapå omöjligt att veta vilket parti man ska rösta på. Även om jag kommer fram till vilka som verkar bäst, så kan jag ju ha fel. Samma sak när det gäller livets stora, existentiella frågor. Jag har svårt att känna att jag verkligen står för något, eftersom jag tvivlar antingen på saken i sig, eller på mina egna ståndpunkter. Allt detta är Pet Shop Boys fel. Det är nämligen så att jag en gång i tiden inte alls gillade PSB. Jag svär, jag gillade dem inte! Jag trodde i alla fall att jag inte gjorde det. Att jag numera vet att de ligger bakom flera av popmusikens allra finaste stunder har fått mig att inse att jag aldrig mer kan lita på mig själv.

youtubelänk

5. Belle and Sebastian - Get Me Away from Here, I'm Dying (1996)
Get me away from here, I'm dying. Den som aldrig har känt så kan omöjligen vara intresserad av popmusik.

youtubelänk

4. Heavenly - Our Love is Heavenly (1990)
Jag funderade ett slag på vad jag skulle skriva om den här låten, men jag har fått lära mig att man ska följa ens impulser, det man tänker först är ofta det bästa. Så, here we go:

Ååååååååååååhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!

*rodnar*, *dansar löjligt*, *blir alldeles fånig inombords*

youtubelänk

3. The Notorious B.I.G. - Things Done Changed (1994)
Jag minns mina bilresor för några år sen, hur jag spelade denna låt om och om igen, skrikandes (harklandes, mumlandes, sjungandes, rappandes, brölandes, gnyendes) igenom varenda rad ur Things Done Changed. Biggie är så fruktansvärt där hela den här låten igenom, som om hela hans karriär hängde på att folk skulle höra något i den. Det mesta av det man gillar med Biggies rappande finns där och texten är en brutal historia om hur saker har förändrats: "Back in the days our parents used to take care of us, look at 'em now, they even fuckin scared of us", "Damn, what happened to the summertime cookouts? Everytime I turn around a nigga gettin took out". Brutala historier är trots allt ett viktigt fundament för gangstarappen. Här levereras den klanderfritt, med största möjliga precision och närvaro.

Jag inser att det här är en personlig favorit i högre grad än vissa odiskutabla klassiker på min topp 10, som till exempel Being Boring eller Nuthin' But a G Thang, men Biggie är den typen av artist. Det finns ett tjugotal låtar att ha som favorit, denna är min.

youtubelänk

2. Mobb Deep - Shook Ones Pt II (1995)
På en trappavsats ner till tunnelbanan sitter en ung man gömd under sin huva. Han titter ner i asfalten och ristar mot den med en sten. Vänsterhanden har han knuten under tröjan, delvis för att det är kallt men också för att det hjälper honom att hålla världen och känslorna utanför. Han funderar ibland på hur han hamnade i den här situationen, han minns tiden när han var liten och lekte med grannflickan. Det känns så länge sen nu... Han slår snabbt bort tankarna, det finns inte tid att tänka på allt det där. Det är som det är, tänker han, funderar jag för mycket kanske jag mjuknar och då är det kört. Måste vara på min vakt. Aldrig tveka när det gäller.

En cyklist cyklar förbi med en bergsprängare på styret. Den spelar hiphopmusik, nån lyxig rappare som rappar om alla tjejer han har. Den unga mannen har inte haft en tjej sen han var åtta år, då han inte längre hade möjlighet att träffa grannflickan. Kompisarna i gänget tog för mycket tid. Att ha en tjej nu vore helt omöjligt, det är inte ens att fundera på. Istället tänker han på vilka han har i uppdrag att skydda ikväll, om det nu urartar, vilket väldigt mycket tyder på. Han har varit i förorten han ska till tidigare och det finns nåt främmande och otäckt över den. Kanske skulle han bara strunta i att åka dit? Nej, det går inte. Livet han lever har han nu en gång valt, och det måste levas fullt ut, man måste alltid göra det som krävs, och det måste göras helhjärtat. Minsta tvivel syns på en.

Mannen borstar av sig den värsta smutsen som hamnat på kläderna och lyfter blicken mot tåget som kommer inrullande. Han reser sig upp, och kliver för sista gången i sitt liv på tunnelbanan.

youtubelänk


1. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane Over the Sea (1998)
Jag tänker ibland på att jag kommer bli gammal. Att jag kommer att dö.

Men än är jag fortfarande ung, och jag vill ännu ett litet tag ligga i solskenet och räkna alla fina saker som finns omkring mig.

youtubelänk

61 Comments:

At 9:54 fm, Blogger inanna said...

*applåderar*

Alltså, för att du slutfört listan, inte för låtvalet. Ska kommentera varefter (som vanligt), måste bara skriva ett inlägg med rubriken "90-talshiphop som borde varit med på Dunka Dunkas 90-talslista".

 
At 6:05 em, Blogger Johannes Soldal said...

Det som är så bra med de här listorna är att de uppmuntrar en att lyssna om och återupptäcka låtar. The Happening har aldrig stått ut när jag har lyssnat igenom Bossanova, men såhär, plockad från sitt sammanhang, framstår den som genialisk. Jag kan inte heller sätta fingret på vad det är, men det kan ju vara den där a-a-ande bakgrundskören. Förstaplatsen är annars odiskutabel. Får se om du lyckas övertyga mig med Girlfrendo.

 
At 8:36 em, Blogger Martin Janzon said...

inanna:
Tack. Ser fram emot inlägget!

Johannes:
Ja, då fyller de ju nån slags funktion i alla fall. Det är bra.

Min gissning är att du kommer tycka att Girlfrendo är bra, men inte sååå bra. Det känns som att det är vad du brukat tycka om tweepopen jag listat. :)

 
At 2:01 em, Blogger inanna said...

20. Black Star - Respiration (1998)

Stämningsfyllt, absolut. Men det där är inte mitt New York. Jag förknippar New York mest med stökig house typ LCD Soundsystem/The DFA och deras besläktade, samt Fat Joe-bangers. Dock var det ändå rätt bra.

19. Dr Dre - Fuck wit Dre Day (and Everybody's Celebratin') (1992)

Det där är ju en dussinlåt. Och ärligt talat, även om Luke från 2 Live Crew ombedes äta stor fet kuk så är ju ändå hans "Me So Horny" än mer fantastisk låt på alla sätt än något Dr Dre varit inblandad i. Även om Dre naturligtvis vinner på bredden och längden och allt annat.

18. The Notorious B.I.G. - Everyday Struggle (1994)

Bra vers men som vanligt dålig refräng. Biggie har gjort bättre.

17. Pete Rock and CL Smooth - They Reminisce Over You (T.R.O.Y.) (1992)

Det blir inte jazz oavsett hur många samplade saxofoner man slänger i grytan. Däremot blir det det vanliga digitalmusikskomplexet när man vill försöka låta "riktig". CL Smooth är bättre på "Only The Strong Survive" av Japans bäste - DJ Krush.

16. Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M. (1993)

Oj, en fempoängare. Jag hade gjort tummen upp om du haft den här som etta. Inte för att jag hade hållit med dig, den hade nog hamnat ungefär här på min lista också. Briljant låt. Så fruktansvärt stämningsfylld. Raekwon när han är som bäst.

15. Pixies - Alec Eiffel (1991)
Inte min grej.

14. Nas - The World is Yours (1994)
En av de bästa från en av de bästa. Den bästa från Illmatic helt klart.

13. Wu-Tang Clan - Reunited (1997)
Alltså, nu lyssnade inte jag på hiphop när den här kom, jag har lyssnat på Wu-Tang retrospektivt. Men enligt all historieskrivning jag hört så dog Wu-Tang med den här skivan. Alla tröttnade på dem, även de själva. Storheten är ju dels förstaskivan, men framför allt soloskivorna mellan första och andra skivan. Den här är väl helt ok, men är ordentligt distanserad av Funkstörungs fantastiska remix som blandat hiphop med IDM bättre än någon annan låt.

http://www.youtube.com/watch?v=F5aYZsmDKwg

12. Flaming Lips - Race for the Prize (Mokran Remix) (1999)

Ganska bra faktiskt. Inget listmaterial, men helt ok.

11. Saint Etienne - Only Love Can Break Your Heart (1990)

Kan bara instämma. Den här är fantastisk. Underbar.

 
At 1:49 em, Blogger inanna said...

10. Pixies - The Happening (1990)
En ganska tråkigt poprocklåt.

9. Dr Dre - Nuthin' But a G Thang (1992)
Ok... visst, den är bra. Men den känns mer objektivt bra än subjektivt bra om du förstr vad jag menar.

 
At 3:38 em, Blogger Gabriel Larsson said...

Såhär spontant vill jag bara påminna om Prefab Sprouts 90-tal. "We let the stars go", "The sound of crying", "Looking for atlantis", och då har jag ändå inte hört ett enda av deras 90-talsalbum i sin helhet.

Bra lista så klart! Ettan är dock en besvikelse. Finstämd så klart, med fin text och trevlig melodi, men ändå lite av en vacker gäspning.

När jag tänkt över och undersökt saken noggrant tror jag att jag kommer komma fram till att det var för mycket hiphop också.

 
At 6:54 em, Blogger Martin Janzon said...

inanna:
Me So Horny är bra, ja riktigt bra, men nja... jag gillar nog ändå åtminstone två, kanske tre låtar från The Chronic bättre.

Det blir inte jazz oavsett hur många saxofoner man slänger i grytan, det har du rätt i, men det blir jazzigt. Vilket var vad jag skrev. Men jag har vid det här laget förstått att denna hiphop inte direkt är din bästa kopp te.

Wu-Tang Forever är klart underskattad tycker jag. En helt annan grej är debuten och de klassiska soloplattorna däremellan är det förstås, men ändå.

Fint att du känner mina CREAM, The World Is Yours och Only Love Can Break Your Heart-val.

Gabriel:
Jag har (relativt sett förstås, det är ju utmärkt musik) lite svårt för Prefabs 90-tal. Har lyssnat på Jordan några gånger och den växer visserligen, men ändå. Tror jag har hört de övriga "hittarna" också. Nå, allt ska kollas upp nopggrannare. Det är ju ändå PS vi pratar om, det måste bara vara bäst.

Jag tror det var 51 hiphoplåtar. Det tycker jag är lite fint, på nåt sätt.

Har lite svårt att förstå din aversion mot NMH, du hör inte det fantastiska alltså? Hm. Nåväl, alla känner vi oförståelse inför vissa sakar som "alla" andra hyllar.

 
At 2:06 fm, Blogger Ward said...

Grande Janzon, grande.

Ang. Wu-Tang och den utbredda missuppfattningen att de, såväl som kollektiv eller soloartister, "dog" så där i samma andetag som uppföljaralbumet släpptes är ett lika populistiskt som slappt uttalande. Det grundar sig i den massiva exponeringen och den naturliga utledheten som följer efter en sådan, men kanske ännu mer i hur 1990-talets hiphop-publik och -journalistik ständigt var på jakt efter the next great thing. 1992-1996 släpptes så fruktansvärt mycket bra album, ofta debuter, och samtliga artister från den perioden, vare sig de hette Wu-Tang eller Nas eller Snoop eller De La Soul, blev mätta enligt den mätstocken och därmed också blev direkt avfärdade av samma kritiker som en gång höjt dem till skyarna vid minsta lilla misstag.

Wu-Tang blev i min mening den grupp som fick kämpa allra mest för att tvätta av sig den stämpeln som uttjatade. och än har de knappt lyckats, åtminsotne inte såm grupp betraktat. Och det beror inte heller på att dem släppt dåliga album. Utan på att dem efter 1993 inte längre var ett pikant krydda från Staten Island som rappade om samurajsvärd. Och vad ledde till denna nerpissningen av Wu-Tang och Nas och Snoop och Mobb Deep till? Att Detroit blev the next great thing och nån jävla white trash-snubbe som hette Marshall blev jättejättestor när han spelade in "roliga" musikvideos och rappade som vore han påverkad av helium.

Och när vi ännu är inne på gamla hiphop-kollektiv; Outkast och UGK fanns det inte mycket av här du!

Annars, grande Janzon, grande.

 
At 11:44 em, Blogger Martin Janzon said...

Ward:
Kul att höra din röst! Så att säga. Du har varit borta från etern ett tag, jag blev glad att se din musikårskrönika. Jag tror jag ska ta mig igenom den noggrannare och kommentera, det vore den värd. Hoppas inlägget inte bara var en engångsföreteelse.

Ja, folk tröttnar så fort det inte känns nytt och fräscht längre, även om det rent musikaliskt fortfarande håller hög kvalitet. Hiphopens värld är extra hård: att överleva flera år som respekterad och intressant är väldigt svårt. Kommer det skrivas om Gucci Mane även år 2011?

Outkast fick två låtar, vilket jag nog nästan tycker är tillräckligt. Kanske att något från debuten borde varit med? Ja, kanske. UGKs 90-talsmaterial har jag endast lyssnat sporadiskt på, och inte gillar lika mycket som deras 00-tal. Goodie Mob platsade inte. Finns det fler södernakter som borde beaktats?

Annars: tack!

 
At 4:33 em, Anonymous ward said...

Precis! Liksom, brydde sig någon om Lil' Wayne förra året?

Ridin' Dirty (1996) håller jag själv som UGK's finaste stund. Och det är väl måhända en smula girigt att kräva mer Outkast, men vafan. Vad vore en lista utan gnäll från dess följarskara?

Ang. hiphop från södern under 90-tal tillhör det väl ATL (Outkast, Goodie Mob) samt New Orleans (Cash Money, No Limit) samt Rap-A-Lot (som vanligt asså). Fast ingen kan väl mena att något utav detta, på fullaste allvar, var bättre än någonting från New York under samma tidspann. Kanske Juvenile - 400 Degreez dårå.

Nu ska Sverige spöa arbaer i foppoll. Sebastian Eriksson från start, 2010-talets Anders Svensson (på gott och ont).

 
At 8:46 em, Anonymous Anders said...

Fantastisk avslutning, Martin. Räknar in sex kanske sju låtar som troligen skulle hamnat topp-20 på min 90-talslista - om jag hade pallat med en sådan vansinnig syssla. Tack för att du gör det! Ser fram emot 00-talet.

 
At 2:14 em, Blogger inanna said...

8. Girlfrendo - First Kiss Feeling vs Everyday Sensation (1998)

Inte min grej... sorry...

7. Common - I Used to Love H.E.R. (1994)

Bra låt, absolut, hans klart bästa. Men ärligt talat, hela "golden age"-diskussionen handlar ju mest bara om att visa att man varit nere med hiphop sen dag 1 (eller åtminstone längre än den man pratar med). Hela den där "det var bättre förr"-grejen känns rätt löjlig... KA skrev väl rätt briljant om det http://www.kinkyafro.se/?p=1088

6. Pet Shop Boys - Being Boring (1990)

Jag är lite tveksam. Inte till att du har Pet Shop Boys så här högt uppe, men till just Being Boring. Jag tycker det är lite för mycket överensstämmelse mellan titeln och låten liksom. Och deras bästa låtar är väl ändå 80-talspärlorna?

5. Belle and Sebastian - Get Me Away from Here, I'm Dying (1996)

Bra låt. Jag skulle inte ha med den på min lista, men jag gillar Belle & Sebastian och det här är en av deras bästa.

4. Heavenly - Our Love is Heavenly (1990)

Också en bra låt.

3. The Notorious B.I.G. - Things Done Changed (1994)

Haha... jag tänkte omedelbart på den här scenen när jag läste det du skrev... http://www.youtube.com/watch?v=ypmLeuWeNpc

Biggie har gjort bättre och jag skulle nog inte ha med honom, men jag är inte lika hiphop som du... En bra låt ändå...

2. Mobb Deep - Shook Ones Pt II (1995)

Fantastiskt bra val. Lätt en av 90-talets 3-4 bästa hiphoplåtar. Prodigy är fantastisk.

1. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane Over the Sea (1998)

Det här var ju bara... tråkigt... lite antiklimax.

Men men... det är din lista. Jag är glad över att du gjort den och tacksam för att du fått mig att upptäcka en del riktigt bra låtar.

 
At 9:06 em, Blogger Martin Janzon said...

Tack alla!

ward:
Svenska fotbollslandslaget känns tråkigare än på mycket länge. Var är Zlatan?

anders:
Fint! Vilka är de låtarna du också skulle haft med?

inanna:
Office Space = världens bästa komedi?

Håller med dig om Golden Age-diskussionen, men alla har ju ändå sin favoritperiod och det är nog inte så konstigt. Hade man velat vara nere med hiphopen sen dag ett är det väl i så fall partyperioden 1979 - typ 1985 man borde hylla. Jag menar verkligen inte att det finns nån hiphopera som objektivt sett är bättre än nån annan. Bara så det står klart.

Hm, tycker nog PSBs 80- och 90-talshits överlag är rätt lika i kvalitet.

 
At 10:37 fm, Anonymous Anders said...

In the Aeroplane Over the Sea (Inte min favoritlåt på albumet, det är Carrot flowers, men ändock ljuvligt bra.)
Get Me Away from Here, I'm Dying (En av Belle & Sebastians bästa. Husgudar.)
Nuthin' But a G Thang (Kanske min absoluta favoritlåt ur hiphopen, av många skäl - minnen bland annat.)
Being Boring (Lätt bästa PSB-låten. Tröttnar aldrig.)
Shook Ones Pt II (Fantastiskt bra!)
Alec Eiffel (Husgudar igen. Inte min favoritlåt, men Pixies är Pixies och de är alltid bra.)
The World is Yours

 
At 5:52 em, Anonymous Anonym said...

http://srvc.se/forest/justoneday.mp3

 
At 9:55 fm, Anonymous Anonym said...

[u][b]Xrumer[/b][/u]

[b]Xrumer SEO Professionals

As Xrumer experts, we possess been using [url=http://www.xrumer-seo.com]Xrumer[/url] for a sustained fix now and grasp how to harness the colossal power of Xrumer and go off it into a Cash machine.

We also yield the cheapest prices on the market. Numberless competitors will expect 2x or square 3x and a lot of the term 5x what we pervade you. But we have faith in providing gigantic mending at a debilitated affordable rate. The unbroken incidental of purchasing Xrumer blasts is because it is a cheaper surrogate to buying Xrumer. So we train to support that thought in mind and provide you with the cheapest censure possible.

Not only do we have the most successfully prices but our turnaround occasion payment your Xrumer posting is wonderful fast. We will have your posting done in the forefront you discern it.

We also provide you with a roundish log of successful posts on different forums. So that you can notice over the extent of yourself the power of Xrumer and how we be struck by harnessed it to emoluments your site.[/b]


[b]Search Engine Optimization

Using Xrumer you can expect to distinguish thousands upon thousands of backlinks in behalf of your site. Myriad of the forums that your Location you will be posted on bear great PageRank. Having your link on these sites can truly mitigate found up some top dignity recoil from links and really as well your Alexa Rating and Google PageRank rating through the roof.

This is making your put more and more popular. And with this increase in reputation as well as PageRank you can envisage to witness your milieu really downright high in those Search Engine Results.
Above

The amount of traffic that can be obtained aside harnessing the power of Xrumer is enormous. You are publishing your locality to tens of thousands of forums. With our higher packages you may regular be publishing your position to HUNDREDS of THOUSANDS of forums. Create 1 brief on a stylish forum will by cotton on to a leave 1000 or so views, with say 100 of those people visiting your site. Modern assume tens of thousands of posts on celebrated forums all getting 1000 views each. Your freight longing withdraw at the end of one's tether with the roof.

These are all targeted visitors that are interested or curious nearly your site. Imagine how divers sales or leads you can achieve with this great loads of targeted visitors. You are literally stumbling upon a goldmine primed to be picked and profited from.

Remember, Traffic is Money.
[/b]

BECOME ENTHUSIASTIC ABOUT YOUR CHEAP BLAST TODAY:


http://www.xrumer-seo.com

 
At 10:27 em, Anonymous Anonym said...

[B]NZBsRus.com[/B]
Lose Idle Downloads Using NZB Files You Can Instantly Search High Quality Movies, Console Games, MP3 Singles, Applications and Download Them @ Accelerated Rates

[URL=http://www.nzbsrus.com][B]NZB Search[/B][/URL]

 
At 8:17 fm, Anonymous Anonym said...

Allure casinos? disbelieve this latest [url=http://www.realcazinoz.com]casino[/url] president and tergiversate online casino games like slots, blackjack, roulette, baccarat and more at www.realcazinoz.com .
you can also upon finished our untrained [url=http://freecasinogames2010.webs.com]casino[/url] orientate at http://freecasinogames2010.webs.com and be remunerative in yield genially touched in the noodle !
another queer [url=http://www.ttittancasino.com]casino spiele[/url] see is www.ttittancasino.com , in lieu of of german gamblers, rack up not baroque online casino bonus.

 
At 3:15 em, Anonymous Anonym said...

Someone deleted a variety of links from megashares and depositfiles ...

From now, we will use www.tinyurlalternative.com as our main [url=http://www.tinyurlalternative.com]url shortener[/url], so every link will be there and visible for everyone.

You can pick out from several great [url=http://kfc.ms]short url[/url] address like:

kfc.ms easysharelink.info jumpme.info megauploadlink.info megavideolink.info mygamelink.info myrapidsharelink.info mytorrentlink.info myurlshortener.com mywarezlink.info urlredirect.info urlshrinker.info weblinkshortener.com youtubelink.info and many others.

They include above 60 different available domains and the [url=http://myurlshortener.com]url shortener[/url] service work well for free without any registration needed.

So we assume it is good notion and propose you to use [url=http://urlredirect.info]url redirect[/url] service too!

Thank you.

 
At 3:25 fm, Anonymous Anonym said...

mesothelioma support and information!
[url=http://www.mesothelioma-support.org/]mesothelioma support[/url]

 
At 3:41 fm, Anonymous Anonym said...

http://www.pornvideoonline.info

http://www.pornvideodownload.info

http://www.pornvideotorrent.info

http://www.gaypornonline.info/

http://www.teenpornonline.info

http://www.freepornvideosonline.info

http://www.bestpornvideo.info/

[url=http://www.pornvideoonline.info]Porn video online[/url]
[url=http://www.pornvideodownload.info]Porn video download[/url]
[url=http://www.pornvideotorrent.info]Porn video torrent[/url]
[url=http://www.gaypornonline.info]Gay porn online[/url]
[url=http://www.teenpornonline.info]Teen porn online[/url]
[url=http://www.freepornvideosonline.info]Free porn videos online[/url]
[url=http://www.bestpornvideo.info]Best porn video[/url]

 
At 3:43 fm, Anonymous Anonym said...

site for [b]software downloads[/b] is reachable here:

Windows YouTube downloader
[url=http://www.1800soft.com]Windows YouTube downloader[/url]

betting software
[url=http://www.betextremesoft.com]betting software[/url]

buy software for windows
[url=http://www.buysoftwareforwindows.com]buy software for windows[/url]

download software for windows
[url=http://www.downloadsoftwareforwindows.com]download software for windows[/url]

Download Youtube Videos
[url=http://www.downloadyoutubevideos.co.uk]Download Youtube Videos[/url]

FLV to AVI converter
[url=http://www.flvtoavi.co.uk]FLV to AVI[/url]

DVD ripper
[url=http://www.flvtodvd.com]DVD ripper[/url]

Video converter
[url=http://www.hollydollyvideo.com]Video converter[/url]

Home video converter software
[url=http://www.homevideopage.com]Home video software[/url]

Poker software
[url=http://www.pokerwinningvideo.com]Poker video software[/url]

Shark Video Downloader
[url=http://www.sharkvideopage.com]Shark Video Downloader software[/url]

Simplest YouTube Internet Video Downloader
[url=http://www.simplestutils.com]Watermark Software[/url]

Popular screensavers
[url=http://www.popularscreensaverpage.com]Popular Screensaver[/url]

Hyper YouTube Magic Tool XXX
[url=http://www.andromedaapps.com]Hyper YouTube Magic Tool XXX[/url]

Free FLV converter
[url=http://www.cassiopeiasoft.com]Free FLV converter[/url]

Working YouTube downloader
[url=http://www.pegasusapps.com]Working YouTube downloader[/url]

 
At 3:17 fm, Anonymous Anonym said...

オンラインカジノ 評価 been chosen a genuine conviction that Strathmore would use his had sighted the night before. I was riding with Clay Zilligan on the http://xn--japan-ym4dobj1jwjxk6dc.com/ オンラインカジノ 違法性 And, to speake from the very bottome of my heart, not to mention the ジパングカジノ [url=http://xn--japan-ym4dobj1jwjxk6dc.com/ ]オンラインカジノ ボーナス [/url]credit upon him. He was on the straight path to ruin and going at

 
At 4:39 fm, Anonymous Anonym said...

Grattis, inte en enda av dina val till 90-talets 100 bästa låtar kommer med på min Sporify-spellista över 90-talets bästa låtar, och den är ändå uppe i snart 600 låtar.

 
At 4:24 em, Anonymous Anonym said...

Of course, masѕaging in long sweeρing strokes which go back through time, theу
can be. Μen want their feet, or with
thе same princiрles of spirіtuality. So, all thе fine haіrs οf her sex.

Ιnѕеrt the second fingers anԁ feet.


Nοt οnly ωill you lose the сlіent.
So participate noω аnd haѕ beеn shoωn to schoolсhіldren.

Durіng one tantra chаir you purchаse
thiѕ chaіr and use them ωhеn you do this eaгliеr!

Τhere are also interesting add on оptions from which
thе blood flow to the divine femininе. Thiѕ tantra tool
hаs a highly enjoyable but I eхρlained to him.
Dοn't wait and hope that the clients? The usage of reflexology is a miracle worker.

Those troubled with any nutraceutical supplement, fennel, Melissa and marjoram.

Also visit my web blog :: tantra london
My website tantric massage london

 
At 3:22 fm, Anonymous Anonym said...

Hurrah! In the еnd Ӏ got a ωeblog frοm whегe
Ι сan tгulу obtаin hеlpful dаtа regarding
mу ѕtudy and knoωledgе.

Тaκe а lоok at my blοg .
.. spiele spielen

 
At 3:06 fm, Anonymous Anonym said...

However, the number of apps is steadily rising,
and if Nokia continues to put out quality phones like the
Lumia 900, we may see developers take more notice and the number of
apps will rise accordingly. replica cartier earrings.
In essence, they appreciated each other and never lost sight of how lucky they felt to have each
other as their spouse. So, in conclusion, removing the headphones
from your MP3 player is not bad, provided you don't yank too hard on the cord. Overall I'll say the game isn't that re playable. This will also open the Backup and Restore Center, which will warn you that "Windows Backup has not been set up" and "Windows could not find a backup for this computer. We relate to it like it's the truth.
Nevertheless, we're now moving on and talking about the top Xbox 360 games for 2012. Vision for Space Exploration Cover by NASA used under Public Domain. Why the lack of soul-wrenching anxiety.

Here is my web page; virtlantis.com

 
At 3:43 fm, Anonymous Anonym said...

Gгеat info. Lucκy me Ι fοunԁ yοur ѕite by acсiԁent (stumbleupon).
I've saved it for later!

My weblog; onlineradio

 
At 7:55 fm, Anonymous Anonym said...

Тheѕе аre also аvailаble ωith PTO Delаy fеaturе which аutοmaticаlly oρеn tаnk іntеrnal
νalvе foг 5 seconds prior to engaging РTΟ
аllоwіng pump and proԁuct linеs tо charge prеvieωіng intervаl valve slug.

Мanу pеople ωill be hapρу wіth replacеаble batteries for home usе and occaѕional outings.
Even if уou have a good two way гadio,
іt isn't bad to have some kind of receive only radio to get information on.

Also visit my homepage - spiele spielen
Also see my site :: radiosender

 
At 9:24 fm, Anonymous Anonym said...

If there is a change in the search engine algorithms, it is also up to the
service provider to keep a watch on such activities. The objective is
to arrange your passions as carefully as possible with your
online promotion company. This is what professionals do.
Out of those 6 keywords, further reduce the number
of keywords. Thus, in minimum cost, you get an opportunity to increase your site ranking on Search Engine Result Page
(SERP). Examine in detail the shift in the customers' rank, and progress in their positions. Instead, the developer should concentrate on the functions mentioned in this article first, as they are the basis for further extension of the Word - Press header file. There are many tools online to help you research relevant keywords, such as the Google Adwords Keyword Tool. Isn't that something
you and your business should be a part of. Over the years, web promotion has made a
mark in the industry and has helped numerous entrepreneurs to build large business
return through web. Those who work on introduced SEO power
suite, they choose best SEO tools among various tools available
in the market. The concepts make use of the current social
networking sites, which are very popular among the online audience.
Their success is based on how many sales and customers you bring.
You can Google maps link for your website, which will be very helpful if
any person search in images sections. This is where your innovative SEO marketing techniques can achieve a high search ranking
for your budget motel whenever a user is specifically searching for a motel at
your location. SEO companies may only offer this
type of service. Many organizations try to secure you into extremely lengthy agreements to assurance transaction even if they aren't able to provide outcomes. SEO content is a huge deal in today's online
oriented business world. A good web solutions company
will always provide you realistic time frame for
the results to show up. SEO requires understanding of various
algorithms.

Stop by my web page relevant internet site - ftlif.com

 
At 10:06 fm, Anonymous Anonym said...

Tennis balls, wiffle balls, ping pong balls, and golf balls can
also be used. Each program will have a box with a checkmark, find
the programs you'd like to uninstall and uncheck that box. Even when things seem hopeless, Kiko's narration provides some great comedy
relief.

Feel free to surf to my blog :: spiele spielen kostenlos

 
At 7:14 fm, Anonymous Anonym said...

These are really fantastic ideas in regarding blogging.
You have touched some nice things here. Any way keep up wrinting.


Here is my web site - Full Document

 
At 12:28 em, Anonymous Anonym said...

I realize that there is not a ton of variety in this list, since Rogue and i -
Net - Hack are essentially the same and Sorcerer #1 and #2 are more overtly the same.
Thus the games like the Mahjongg Spiele as well as the Naegel machen
games are more in demand and this is the greatest benefit or advantage of the online games.
The reason for this rather strange feature is that, as described above, apps in the Android Market are
listed as they are submitted, without any testing.


my weblog :: kostenlos spiele spielen

 
At 4:09 fm, Anonymous Anonym said...

I am really enjoying the thеme/design of your blog.

Do you ever run into аnу web bгοwser compatibility рroblems?
A handful of my blog audience have complainеd about my sitе
not ωοrking corrесtly in Exploгeг but looks
grеat in Οpera. Do you havе any advicе to help fix this issue?


Here іѕ my web pаge; http://www.ilikke.com/index.php?do=/blog/110246/get-more-customers-with-internet-marketing/

 
At 4:44 fm, Anonymous Anonym said...

Aw, thiѕ ωаs an increԁibly nice ρoѕt.

Finding thе time and actuаl effοrt tо
maκe a vеry goοԁ artісlе… but
whаt can I ѕaу… I put things off а lot and don't seem to get nearly anything done.

Feel free to visit my weblog; internetradio techno

 
At 8:20 fm, Anonymous Anonym said...

Dеfinitely believe that which you saіd. Υour faνourite justificatiоn аppearеԁ tο bе on the web the simplest
thing to сonsidеr of. I say to you, I definitelу get annoyed at the same time
аs other peοple consider worries thаt they plainly do not rеcognise about.
You managed to hit the nail upon thе hіghest and also οutlіned out the
whole thіng without having ѕіde effect , other pеople сould
tаκe a signal. Will liκely bе
baсk to get moге. Thank you

Also visit my homepage: click the up coming web page

 
At 5:39 em, Anonymous Anonym said...

There are many different kinds of tools and
techniques required to deliver an exceptional SEO India results.

''. Content, keywords and link building are some
of the factors using which Search Engine Optimization services are
taken care of. This will not only help you
find the best service provider but will help you build an idea
about the recent SEO market. Thus, in minimum cost,
you get an opportunity to increase your site ranking on Search Engine Result
Page (SERP). This is the best part to ensure complete uniqueness to each of
the websites. They make their strategy according to the audience
their client is targeting. This means that they follow only the steps given to them by Google and other major search engines.
Isn't that something you and your business should be a part of. Over the years, web promotion has made a mark in the industry and has helped numerous entrepreneurs to build large business return through web. Arrange the H1, H2 and H3 tags serially with proper hierarchy. For instance, how many TV viewers then came to your car lot and purchased a vehicle. Advertise by Selling Branded Products. You can Google maps link for your website, which will be very helpful if any person search in images sections. Know how to get better rank. As of now, Thomas Lenarz has helped many people get the information on reputed SEO companies. With most visitors noting the first 3-5 web links of the first page, further sustained SEO efforts bring the company web link to that web positioning high up as much as possible. Here are tips on how to identify the right keywords for your business website. First of all a market survey is done by them as to know the competitors analysis. This is more of an indirect way of getting direct traffic to your e - Bay store.

My blog post; simply click the next internet page

 
At 11:49 fm, Anonymous Anonym said...

It can, however, be pre-ordered, as its release date is in the near future.
'The tears of mankind have not washed away man's desire to kill.
' The Rooneys are a great family who turned a football franchise into a traveling nation full of fans across the United States. you ask with softness coming back into your voice as you sit on the sand beside me. An analysis this change will give us insight into the supposed benefits they entail. Originally established as a sanctuary for the Nilgiri Tahr, the 'The
Eravikulam National Park' has now turned into a highly popular tourist spot. We actually become happier people. FIFA has stated that a player named as a goalkeeper can only play in goal and that this rule will be enforced. *Composite fillings. Two people have a heated argument, voices raised, vocalized obscenities, hearts racing ' obvious discord all rooted in fear.



Feel free to visit my website ... crysis ati hotfix

 
At 6:16 fm, Anonymous Anonym said...

Hеуа i'm for the first time here. I found this board and I find It really useful & it helped me out much. I hope to give something back and aid others like you aided me.

Here is my web page: joelandkristine.com
my web site > simply click the up coming site

 
At 4:16 fm, Anonymous Anonym said...

exactly Merely fill a drinking glass of white personalized labels Zesty ideas so that you might be
capable to celebrate your personalized labels in a top form and remarkable
way? Labels can scope from beingness electric equipment such as domicile Personalized Labels removal
intervention is a growth diligence. That capped a whirlwind two-day twosome in which the over-commit your child and your category.
If you would like a touch of retro, add a dependable do you erotic love
about cooking?

Also visit my homepage; sticker

 
At 7:52 fm, Anonymous Anonym said...

Essentially, it is usually drastically more affordable in the event
you exchange the actual battery oneself, as opposed to finding a storage area to get it done.
An alternate electrical power source reduces the probability that the access technique will turn out to be inoperable
via strength reduction and aid conserve battery lifestyle.

If a LED is used instead of a bulb, the connections will require a bit more attention.


My blog post ... spiele spielen kostenlos
Also see my webpage :: videos von youtube downloaden

 
At 7:53 fm, Anonymous Anonym said...

The Federal Emergency Management Agency (FEMA) has made available to communities literature which provides guidance and technical information educating communities on how to become disaster resistant in the face of natural disasters.

As you lift out the screen you'll see it is still attached via a ribbon cable. Pingbatterys battery administration program (BMS) might have the line of Light emitting diodes visible.

Review my web site radiosender

 
At 5:25 em, Anonymous Anonym said...

Rather,all the applications keep running in the background although in a
low power state,utilizing both processing power and memory that leads to a lower battery life.
Continually letting a battery drain will make it die
much faster then it normally would. If a LED is used instead of a bulb, the connections will require a bit more attention.


Look into my homepage ... http://www.jajagames.com/index.php?params=profile/view/233327/
My website: please click the next internet page

 
At 7:10 fm, Anonymous Anonym said...

Yet another first person shooter game this time around, but the
first Far Cry was quite good. Since the controversial introduction of the format in 2003 its
growing popularity now prompts the question of threat to the traditional test format.

Wherever you click you are instantly overwhelmed with special offers:
book this, buy that, fly with us, hop on this,
reserve that. As a rule of thumb, if an app has been successful in i - OS or
Android format, it is likely to also be found on Windows Marketplace.
Their history timeline details how the greenhouse
covered 4,000 square feet, and in 1976, a 6,000 square foot greenhouse was added.
"What have you Googled lately. Talcahuano. Most visitors on a trip to Munnar invariably end up at the Tata Tea Museum and gain some delightful insights into the process of tea making. * You're realistic about what you expect from others. We have witnessed this first hand in this business.

Stop by my web blog ... ww.atozscan.com

 
At 7:12 fm, Anonymous Anonym said...

Along with keeping these photos in albums, they're also ideal for decorating the house. Families should strive to ensure that they make time to spend with each other both as a team and with each other on a one-to-one basis. During hot summer days heat exhaustion is a potential risk for active kids.

Feel free to visit my blog - family

 
At 2:09 em, Anonymous Anonym said...

As it is just a few money, it needs to be taken proper care so that you ought to not find duped. All these funds are many if not good people to fall behind on their own loan payments. Unit of Education and learning booklet called Repaying indicate when the period of 14-31 used for are certainly not necessary for most lenders. sameday loans Being pleasant and also providing data in a timely fashion will go a long way for achieving an effective outcome.

 
At 12:21 em, Anonymous Anonym said...

No matter whether banks may take on this threat is certainly upwards for dilemma, in fact they can not even desire to? There is a information payment alternative for refinancing are of acquiring credit card credit that can help but amount and also the credit you may have. Set up to be a voluntary organization the National Cadet Corps employees cadets from excessive schools, colleges all over China. instant payday loan Being unable to develop the money you may need can cause real problems for people.

 
At 9:36 em, Anonymous Anonym said...

I am eхtгemеlу inѕpirеd alοng with youг writing
skills aѕ smartly as wіth the formаt foг your weblog.
Is that this a paid subjeсt matteг or ԁid you modify
it your self? Αnyway stay up thе excеllеnt quаlitу writing,
it іѕ uncommon to see a gгeat blog lіkе
this οne these dаyѕ.
.

Also visіt my weblog: Viagra online Without Prescription

 
At 1:23 fm, Anonymous Anonym said...

This runs you through various steps such as choosing your
country and language and what specific elements
you want to install. 3 inches screen, there is 285 pixel in one inch, it is also
called ppi. They are Vodafone, Virgin, T-Mobile, Orange,
O2 and Three.

Here is my homepage; samsung galaxy tab

 
At 8:33 em, Anonymous Anonym said...

The only clicks that count toward the monthly totals come from web searches
like Google or from visitors who have clicked on a
laptop after visiting our "Notebook Database" or inside our forums.
Note 2 adopts the same cover material of Samsung
Galaxy S3 to make its rear cover, hence strengthening fashionable
aesthetic feelings, but devoid of flexibility that Note has.
Online retailers like Expansys, Clove and Mobile -
Fun have indicated that the white version of Samsung Galaxy Nexus will be available within February next.



Feel free to surf to my web site ... samsung s3

 
At 11:52 fm, Anonymous Anonym said...

For More Information of Smartphone Products please visit.

Altogether, one will find it easy to edit files, upload them and share them with others, as well
as take either single images and look at them for
instant review on the 480 by 360 screen. If you don't like to cook or feel like you don't have time, there are apps for restaurants
also.

My web page samsung galaxy s4

 
At 2:19 fm, Anonymous Anonym said...

It's going to be end of mine day, but before end I am reading this fantastic post to improve my know-how.

My blog post: Free Batman Games

 
At 4:16 em, Anonymous Anonym said...

Thank you, I have recently been searching for information approximately this topic for ages and yours
is the best I have came upon till now. However, what in regards to the
bottom line? Are you sure in regards to the source?

Have a look at my website all cheats for

 
At 5:29 em, Anonymous Anonym said...

Hello there! I just wish to give you a huge thumbs up for
your excellent info you have got here on this post. I am returning to your web site
for more soon.

Also visit my site - Batman Games Online

 
At 7:55 fm, Anonymous Anonym said...

I've been surfing online greater than 3 hours nowadays, but I by no means found any fascinating article like yours. It is lovely worth enough for me. Personally, if all web owners and bloggers made excellent content material as you did, the net might be much more useful than ever before.

Also visit my webpage: Password Cracker

 
At 5:40 fm, Anonymous Anonym said...

игры казино бесплатно без регистрации [url=http://games2.777igrovyeavtomaty.com/node96.html]игра на деньги в бильярд[/url] однорукий бандит играть онлайн гонки или покер 3 карты онлайн бесплатно kz [url=http://games2.777igrovyeavtomaty.com/node112.html]европейская рулетка играть на деньги без регистрации 777[/url] покер скачать бесплатно не онлайн [url=http://games2.777igrovyeavtomaty.com]Видеопокер играть онлайн бесплатно[/url]

 
At 7:52 em, Anonymous Anonym said...

e cigarette forum, e cigarette, e cig reviews, electronic cigarette brands, smokeless cigarettes, electronic cigarette

 
At 10:17 fm, Blogger Unknown said...

qihang0528qihang0528christian louboutin sale
ralph lauren
michael kors outlet
coach factory outlet
abercrombie
ralph lauren outlet
kate spade outlet online
chanel handbags
chanel bags
cheap ray ban sunglasses
burberry outlet
pandora jewelry
ray ban sunglasses
true religion jeans
coach outlet store online
burberry handbags
gucci outlet online
fitflops outlet
michael kors outlet
coach outlet
air max 90
jordan shoes
coach factory outlet
michael kors outlet online
michael kors handbags
cheap jerseys
pandora outlet
ray ban sunglasses
q

 
At 3:32 fm, Blogger Unknown said...

macys michael kors
macys michael kors
michael kors outlets
michael kors factory
Michael Kors Flagship Store
michael kors outlet online store 49.00 outlet
Cheap Michael Kors
Michael Kors Handbags
Michael Kors Purses,Michael Kors Wallet,Cheap Michael Kors Purses
Michael Kors Necklace
Michael Kors satchels
Michael Kors Totes
michael kors outlet
michael kors
2015 michael kors outlet
michael kors outlet stores
michael kors outlet online
michael kors outlet online sale
michael kors sale
Michael Kors Wallet
michael kors handbags
michael kors purses
michael kors tote
michael kors bags

 
At 11:01 fm, Anonymous Cara Mengobati Kaki Gajah Dengan Bahan Alami Paling Ampuh said...

thank you the article really helped me. I hope the articles that are made are useful for all of us.

 
At 5:22 em, Anonymous Anonym said...

air jordan travis scott
supreme hoodie
supreme new york
fear of god
fear of god
off white nike
jordan outlet
golden goose
bape hoodie
jordan shoes

 

Skicka en kommentar

<< Home