torsdag, september 24, 2009

Något viktigt på gång + ny blogg

Hej... är det någon där?

Inom en vecka kommer en viktig uppdatering på Dunka Dunka. Det är det första jag vill ha sagt. Det andra jag vill ha sagt är att jag och Johannes startat en ny blogg. Där har det redan skett två uppdateringar. Denna nya blogg har ett ytterst originellt koncept, det är fullständigt lysande och jag är närmast chockad över att ingen tänkt på det förut: mina damer och herrar, det är en recensionsblogg! Alltså, förstår ni, vi recenserar musik, film och litteratur. Det är ju briljant!

Okej, jag kikade runt lite på nätet och hittade ett par andra såna sidor också. Men ni vet ju alla att vi kommer skriva mer underhållande, BÄTTRE och förhoppningsvis kanske rent av om roligare saker (försök att bortse från att jag just recenserat en maffiafilm). Och gör vi inte det redan så hoppas vi göra det om ett tag, eftersom vi faktiskt vill träna på att skriva recensioner. Det är roligt, tycker vi.

Välkommen in i den digitala värmen på killkaraoke.blogspot.com.

Men stay tuned to denna blogg också, 20 låtar ska bort, sen är jag klar att börja med decenniet då Ravelli inte lyckades ta Sverige till VM-final.

6 Comments:

At 10:34 fm, Anonymous karl said...

...Och då vill jag att du kompenserar dina missar från 80-talet (Vars var The Chameleons, Silver av Bunnymen, någon till white noise dänga av JAMC och The River med Springsteen? Och flying nun records? decades och heart and soul av JD?

Sedan har jag faktiskt en känsla av du kommer utelämna Ride och Slowdive från listan, vilket inte vore hemskt, men åtminstone oförlåtligt. världens bästa alison-låt är ju trots allt inte gjord av Costello.

aja, för att summera upp i amandavardet-fans ton: så himla asnice att du äntligen (eller kanske entligen när jag tänker efter) skriver!

 
At 12:57 em, Blogger Martin Janzon said...

Utan att säga för mycket kan jag avslöja att shoegazefans överlag kommer bli ganska (mycket) besvikna. Det gäller även fans av flera andra stora 90-talsgenrer. Men visst kan det dyka upp nåt!

Tack! "himla asnice att jag skriver" är en mycket fin och rörande komplimang. Det är nästan så jag förstår varför amandavardet orkar fortsätta lägga upp bilder på sig själv till allmän beundran och dregel.

 
At 1:20 em, Anonymous karl said...

Jag har fått uppfattningen att du inte gillar Oasis, vilket är synd. jag har alltid funderat på att starta en blogg bara för att förklara att de inte är ett gäng ocreddiga arenarockare, utan i princip lika coola som en jim reid bakom ett par wayfarer. Säg vad du vill om det, men kanske kan du inkludera the charlatans, eller åtminstone happy mondays på din lista.

 
At 11:55 fm, Anonymous Gorillan said...

Gött med en ny lista :)

 
At 8:15 em, Anonymous Ola said...

Underbart att Dunka Dunka andas morgonluft! Älskad och saknad, på sjunde dagen återuppstånden. Puh!

Förresten, när Karl nämner Ride, tänker han då på Basic Elements "The Ride"? ;)

 
At 3:03 fm, Anonymous Teknik Informatika said...

Dessutom, kan du berätta mer om det nya konceptet för er blogg och hur ni planerar att skilja er från andra recensionsbloggar online? Vad inspirerade er att starta denna blogg och vad ser ni fram emot att recensera mest?
Telkom University

 

Skicka en kommentar

<< Home