söndag, januari 21, 2007

Det här går ut till mina hiphopläsare

Det finns mycket att säga och jag har funderat lite, men jag tror det bästa ändå är att säga allt på en gång. Först av allt vill jag upplysa om att Ultramagnetic MC's har återförenats, vilket innebär att vi får höra mer av den fantastiska, ja helt underbara, Kool Keith. Såklart blir ni alla nyfikna på hur det låter och jag kan väl bjuda på ett smakprov, eftersom jag är killen hela dan. Tyvärr har jag inte fått tag på hela skivan. Men det kommer väl, likt ålderdom, död, ryggont och annat elände, med tiden.

Ultramagnetic MC's - Pop Bottles

Jag vill inte smutsa ner min sida med allt för många youtubeklipp hela tiden och för att mitt blogginlägg inte ska bli för långt (vissa läsare ogillar långa inlägg) tänker jag nog nöja mig med att helt enkelt länka till två klipp ni verkligen borde se om ni gillar mina korta beskrivningar av dem.

Först ut är komikern och imitatören, Aries Spears, som gör LL Cool J, Snoop Dogg, DMX och Jay-Z i ett kort medley. Det är underhållande att höra alla men det som är helt sjukt bra är när han gör Jay-Z. Jag blev nästan lite rädd första gången.

Aries Spears härmar kända rappare


Den andra grejen är stor att höra om man är Big L och Jay-Z-fan. Året är 1995 och de sitter i nån studio och freestylar. Ja, mycket är säkert skrivet på förhand men det har inte med saken att göra, när man hör de inser man hur bra de är, kanske särskilt Big L. Det är helt enkelt stort. Att Jay-Z verkar tappa konceptet på slutet bryr vi oss inte om. Jag tänker i alla fall inte klaga på mannen som gjort The Blueprint.

Big L och Jay-Z rappar

2 Comments:

At 12:32 fm, Blogger Martin Janzon said...

Killen är en medelålders svart man så det kan nog inte vara samma, såvida han inte gjort en Michael Jackson, eller en omvänd Michael Jackson. Du får väl klicka på länken o se...

Roligt att jag blivit favoritiserad och tack för uppmuntran! Det kommer helt klart dyka upp fler hiphop-poster. Det är ju viktigt at tillgodose läsarnas behov. :)

 
At 2:25 fm, Blogger Martin Janzon said...

Det här blev spänannde, en vill ha mer, en vill ha mindre hiphop... Jag får väl helt enkelt göra precis som jag vill, vilket jag förmodligen gjort ändå. Men kul att ni läser.

Manne: Jazzjanne är underbar! Familjeföreställning.. haha! Bästa är ju ändå när han kallade skatepunken för trivselpunk.

 

Skicka en kommentar

<< Home