torsdag, januari 31, 2008

Våren är kommen

Emedan andra bloggare ständigt ursäktar sig med att de "är så efter" och "inte förrän nu har upptäckt att blabla har släppt ett mixtape" eftersom de "haft en hel del att göra på sistone" eller helt enkelt "är dumma i huvudet" så har jag aldrig skämts för att jag uppmärksammar en artist vars barnbarn nu använder basker och käpp.

Men inte bara är det musik jag ligger en himla massa tid efter med, t. ex. är det först nu jag upptäckt att våren brutit ut på allvar, något ni andra förmodligen märkt sedan åtminstone början av december. För att kombinera dessa två fakta om mitt efterblivna sätt tänkte jag spela en vårig och fin gammal klassiker. Vårknoppar, bollplank, vind i håret, positiv livssyn och liknande är vad som associeras med detta. Och ja, jag är fullständigt medveten om att det där är ord som Tomas Ledin använder.

På med rullskridsskorna, ut i hooden och njut av solskenet.

6 Comments:

At 8:55 fm, Anonymous Anonym said...

Ja, snart går du där med en glass i din mun och i sandaler av plast.

 
At 6:36 em, Blogger Martin Janzon said...

Den dagen, den lyckan.

 
At 9:34 fm, Blogger Unknown said...

tackar så mycket för jazz-tipsen! fastnade direkt för van morrisons version av saint james infirmary. det andra var också bra, kan dock inte påstå att jag direkt kan identifiera olika musiker än, men jag jobbar på det. mina föräldrar tyckte i alla fall att det var PRECIS deras typ av jazz och ville veta var jag hittat musiken. du är nu mycket populär här hemma(oroa dig inte jag avslöjade inget namn..)

 
At 2:33 em, Anonymous Anonym said...

Vår. Säg det till kommungubbarna, så de snarast avlägsnar allt grus som hamnat på våra offentliga vägar!

 
At 9:07 em, Blogger Gabriel Larsson said...

Ledsen att förstöra er glädje, men det är faktiskt inte vår! Framför allt så är det inte på väg att bli det heller, det är bara vintern som inte börjat på allvar än. Jag lovar att det kommer ligga kvar snödrivor långt fram i mars, så vänta tills april med dina gamla hiphopdängor!

 
At 3:39 em, Blogger Martin Janzon said...

hilda:
Yes, då har man inte god hand med bara hiphopkidsen och popflickorna, utan numera även jazzgubbarna. Känns bra. Även om det såklart alltid är oroväckande att hålla med människor från en äldre generation, oavsett vad det gäller.

sunvalley:
Grus är ett hårt och fult ord, precis som gruset självt.

gabriel:
Som om jag inte vet allt det där. Du vet att det är drömmen som håller mig vid liv. Sluta jävlas!

 

Skicka en kommentar

<< Home