onsdag, januari 24, 2007

Det stora avslöjandet

När jag har diskuterat nördbegreppet med vänner har vi kommit fram till att det är lite olika om det ska ses som ett positivt ord eller inte. Bara själva ordet nörd är positivt (till skillnad från t ex freak) men i de flesta sammansättningar blir det negativt. Ingen vettig människa vill ju vara medeltidsnörd, datanörd eller science fiction-nörd. Musiknörd däremot, tycks oftast ses som coolt och bra. Alltså vill många vara det, vilket medföljer att många är det. Eller? Inte alls, de flesta fejkar givetvis och jag ska nu avslöja hur det är vi gör. Jag orkar inte göra en sammanfattning på punkterna utan den intresserade får läsa, jag finner i alla fall artikeln mycket underhållande.

4 Comments:

At 1:44 em, Blogger Martin Janzon said...

Absolut! Det svåra är att hänga med i svängarna om vad som är creddigt och trendigt, så man inte gör bort sig när man väljer favoritartist/band/whiskeysort osv.

Glöm inte att tipsa mig om du hör nåt väldigt bra från det nya året. Jag har ju fullt upp med faddrande, rygg, skolstart och sånt just nu.

 
At 6:46 em, Blogger Martin Janzon said...

phexxx: Ja, det verkar vara roligt att surfa runt där, har inte kollat så mycket än. Den där artikeln upptäckte jag nångång för länge sen dock och tyckte den var kul att publicera.

Nja, fanatiker.. det låter ju så skrämmande! En sån man blir rädd för. Hm. Jag håller nog fast vid nörd :)

 
At 10:11 fm, Blogger Unknown said...

qihang0528replica watches
kate spade uk
mont blanc pens
air max 95
ray ban sunglasses
michael kors handbags
hollister clothing
coach outlet online
toms shoes
true religion outlet
true religion outlet
kate spade outlet
fitflops sale clearance
ray ban sunglass
burberry sale
oakley sunglasses
chanel online shop
true religion sale
abercrombie outlet
oakley sunglasses
kate spade
coach outlet online
coach outlet store online
tory burch outlet online
chanel outlet
nike air max
gucci outlet
gucci outlet
burberry scarf
toms outlet
pandora charms
kate spade bags
prada outlet
tory burch handbags
michael kors uk
ray ban uk
cheap oakley sunglasses
coach factory outlet
coach outlet
q

 
At 5:41 fm, Blogger Unknown said...


http://www.kuwait.prokr.net/
http://www.emirates.prokr.net/

 

Skicka en kommentar

<< Home