onsdag, december 01, 2010

Jag rangordnar Prefab Sprouts album, helt opretentiöst

Jag blev plötsligt sugen på att publicera något i den här bloggen. Orkar dock inte skriva så mycket, det finns uppsatser och fransmän som kräver den typen av uppmärksamhet.

Alltså: en lista. Inga kommentarer, inga utlägg. Bara en lista. Känns rätt befriande måste jag säga. Tror banne mig jag ska posta nåt nytt inlägg snart igen och göra samma grej fast med nån annan artist eller grupp.

Prefab Sprouts album, rangordande:

1. Steve Mcqueen
2. Andromeda Heights
3. From Langley Park to Memphis
4. Jordan: The Comeback
5. Let's Change the World With Music
6. Swoon
7. The Gunman and Other Stories
8. Protest Songs

7 Comments:

At 10:50 em, Blogger inanna said...

*Älska*... inte Prefab Sprout då, men att du skriver här igen...

 
At 10:56 em, Blogger Martin Janzon said...

Ja! Tack! Jag kom på att allt inte måste vara så osannolikt ambitiöst hela tiden. Jag tror jag kanske kommer börja posta här rätt ofta. Några meningar här, några meningar där. Vem vet, ibland kanske hela stycken.

Kul att du skrev här i samma stund som jag höll på att lyssna på Firefox AK vs. LAID.

 
At 12:37 fm, Blogger Johannes Soldal said...

1. Steve Mcqueen
2. Andromeda Heights

...

Äh! Det blev ju inget roligt!

Jag återkommer om jag snart kommer på att Swoon är lite bättre än Let's Change ...

 
At 1:50 em, Blogger Martin Janzon said...

Det jag mest fundera rpå är om inte From Langley Park är på väg att åka ner på listan, ett eller ett par steg. Vi får se. Plats 4, 5 och 7 kan alla växa känns det som.

 
At 12:01 em, Blogger Erik Vestin said...

Langley Park ned? Nej, högst upp! Däremot har Andromeda Heights sjunkit en bit på senare tid för min del. Det finns stunder när den där slickheten bara är mjäkig.

Fast det är märkligt: Jag räknar mig som Prefab Sprout-fan, men jag tror aldrig jag har lyssnat igenom hela Steve Mcqueen.

Förresten, tips på julpop: http://xmas-shop.saintetienne.com/a-glimpse-of-stocking-6-p.asp

 
At 1:20 em, Blogger Martin Janzon said...

OBS! Plats 4, 5 och 6 menade jag i mitt tidigare inlägg, inte 7.

Erik:
Det var länge sen jag lyssnade igenom Langley Park från början till slut, så jag känner mig lite osäker på vad jag verkligen tycker i dagsläget. Får lyssna igenom den snarast.

Jag och mina närmsta vänner (av de som lyssnar på Prefab då) håller Steve Mcqueen som tämligen överlägsen etta, vågar jag lova. Men när du skriver att du inte hört hela så får jag väl ändå gissa att du hört de mest kända låtarna, och det är väl också de som är bäst trots allt. Det är verkligen ett album värt att kolla upp hur som helst, och inte lika "mjäkig" som Andromeda Heights.

Det är konstigt egentligen, att jag har sånt överseende (eller t.o.m. tycker att det är en bra sak) med Andromeda Heights och flera andra av deras skivors mesighet. Många andra artister sågar man ju pga saker som man älskar med PS. Det är väl Paddy som är skillnaden, på nåt sätt.

 
At 1:21 em, Blogger Martin Janzon said...

Och tack för jultipset!

 

Skicka en kommentar

<< Home