fredag, februari 02, 2007

Bernard Edwards

Charles Mingus i all ära (och verkligen, all ära åt Mingus). Flea spelar i ett dåligt band så det gills inte. Jag har också hört talas om Jaco Pastorious. Men ingen av dessa är den bästa bassisten någonsin. Jag, som inte kan något om musik, kanske inte borde uttala mig om sådana här frågor. Men det tänker jag göra i alla fall, för jag har rätt.

Bernard Edwards var givetvis den bäste. Det handlar inte om att kunna spela med maximal teknisk skicklighet utan det handlar om att göra mig lycklig. I Edwards fall handlade det om att spela med de eminenta medmusikerna i Chic. Han fick basen att låta som en levande dansare. Förutom att det är genomgående bra lir finns de där låtarna som har det lilla extra. En av världens mest kända basgångar kan vi höra i Good Times (och sedan i Rapper's Delight) men Edwards riktiga magnum opus när det gäller geniala basgångar är den i I Want Your Love. Att låten sen råkar vara discoerans näst bästa låt kanske hjälper till lite.

Chic - I Want Your Love

Kolla gärna upp den kortare versionen på youtube bara för att få se dem live. De är så gulliga.

1 Comments:

At 6:54 em, Anonymous Anonym said...

You will see why routine as it allows your muscles to recover from the three order of p90x
ab workout weeks of pounding you have been giving them.


Look into my blog post :: how to order p90x

 

Skicka en kommentar

<< Home