onsdag, mars 28, 2007

Fest med Queen, livet med Mary

Jag var på fest för ett tag sedan (samma fest som min kompis var på, snyggt ordnad fest förresten!) och det visade sig att jag inte förmådde känna någon som helst upphetsning över tjejer som kände mycken upphetsning över Markoolio, Linda Bentzing och hejaklacksmusik à la We Will Rock You. Se en genuin lycka stråla i människors ansikten, samtidigt som man upplever ett svårt illamående, är som att se glädjen i vinnarens ögon när man själv förlorat. Och jag gick i alla fall aldrig igång på mina motståndarkamrater i Hallsbergs IF som alltid slog oss med 16-1. Men det här ska inte handla om Queen (som jag glömde på min usellista häromtagetsen) eller annan värdelös tekningsmusik. Men allvarligt, vad gäller We Will Rock You, är inte den i samma klass som Andra Sidan är Ni Klara? Är det Queen som gjort den låten också?

Jag har insett att nuförtiden - när varenda kotte är nere med band och artister som Pooh Sticks, Lateef the Truth Speaker och Kiiiiiii, när ingen sitter på färre än tre Uffieremixer och när diskussionsämnet för dagen är hur nästa Spank Rock-album kommer låta, ja alltså inte det kommande albumet, det har vi ju redan hört, utan det som kommer efter det - så är det man ska tipsa om för att någon ska få höra något nytt det som borde vara det mest uppenbara. De som får vara med på Oprah, som ligger i topp på nedladdningslistor och så vidare. Till exempel Be Without You med Mary J Blige. Försök glömma att ni kopplar ihop henne med radio och MTV som ni kopplar ihop med Akon som ni kopplar ihop med dålig musik (den sista kopllingen är helt logisk följdriktig iofs). Modern soul är inget skällsord.

För övrigt tror jag Mary J Blige haft ett minst lika trasigt liv som Conor Oberst. Hon har bara blivit lite mer framgångsrik med sin musik och framförallt så kan hon sjunga mycket bättre.

4 Comments:

At 3:23 fm, Blogger Martin Janzon said...

Blogger kukar ofta ur. Går inte att ändra nåt nu. Det är meningen att jag i början, där det står "samma fest som en kompis" ska länka till the sound of good music. Sen är det meningen att Akon ska stå i fetstil. Sen så stavas det inte koplling. Sen så...

Det är bra med småfel, det irriterar språkfascisterna.

 
At 11:09 fm, Blogger ... said...

Hmm, jag vet vad du menar. Det handlar om videorna tror jag. I vilket fall så kände jag mig rätt träffad angående just Uffie-remixerna (4 st) och Spank Rock, haha! :D

 
At 2:55 em, Blogger Martin Janzon said...

Haha! Bra att någon känner sig träffad! :) Jag är ju så otroligt ohipp att jag faktiskt bara sitter på Uffies egna låtar. Fast jag gillar egentligen bara Pop the Glock (det gör tydligen inte alla, minns att Pitchfork gav den låten en halv stjärna av fem möjliga).

 
At 5:33 em, Anonymous Anonym said...

supreme clothing
jordan shoes
off white clothing
palm angels clothing
curry 9
hermes birkin
fear of god outlet
jordan travis scott
yeezy boost
nike off white

 

Skicka en kommentar

<< Home