fredag, mars 30, 2007

Påsklov

Nu åker jag på påsklov. Senaste tiden har jag lidit med den unge Werther, trånat efter mer vår än vad som givits mig, och kanske framförallt efter det som våren ska föra med sig. Jag har också känt lycka med det tidiga nittiotalets glada hiphop.

Ibland vill man inte gärna gå in, fast regnet öser ner - Jag kan acceptera att folk inte gillar Jakob Hellman, men jag är inte helt säker på att jag kan respektera det. Hellman har varit min man den här terminen.

Det ska bli skönt att komma hemhem ett tag, jag är lite trött efter att ha fått höra de mest grova missuppfattningarna om Candide och uttalanden som att Linda Skugge har större litterär förmåga än Goethe.

Jag kan slutligen inte låta bli att tipsa om en mycket fin, men anspråkslös och osmetig låt av en av mina favoriter, Jonathan Richman. Det är romantiskt men inte kletigt sentimentalt. Lägg in i vårspellistan.

Jonathan Richman - Her Mystery Not of High Heels and Eye Shadow

6 Comments:

At 9:58 em, Blogger Anders said...

Vadå?!? Linda Skugge har ju i alla fall lite litterära kvaliteter ;/

Bra låt för övrigt!

 
At 1:58 em, Blogger Martin Janzon said...

Jag har så svårt med dold ironi och sådant, men jag tror du håller med mig. För övrigt kanske Skugge är jättebra, vad vet jag, men nobody fucks with Goethe!

Kul att du gillade låten!

 
At 7:33 em, Blogger Anders said...

Okej, ironi fungerar överlag väldigt dåligt över internet, men lägg märke till "whink"-smilyn, så förstår du nog min egentliga åsikt. Citerade ju bara you-know-who...

 
At 5:52 em, Anonymous Anonym said...

You got mail

 
At 1:31 em, Anonymous Anonym said...

Martin! Nu när du har kommit med soultips och allt: Jag vill gärna se en lista över de bästa soulskivorna. :)

 
At 2:28 em, Blogger Martin Janzon said...

sunvalley: Ska bli! Jag har ju den där hardcorelistan hängande över mig också men fördelen med soulen är att jag faktiskt redan på förhand har hört skivorna jag tänkt lista. Men lite återlyssning och kanske även någon nylyssning krävs för att det ska bli bra.

 

Skicka en kommentar

<< Home