söndag, april 06, 2008

Ni svarar, jag lyssnar

Ursäkta att jag frågar, kära läsare, men jag är genuint intresserad av bra svar.

Scen: Dansgolvet.

Fråga: Vänder hon ryggen eller vänder hon röven mot mig?

Uppdatering:

Det där skrev jag alltså igår när jag kom hem från ett uteställe och givetvis inte var i stånd att tänka klart. Att radera inlägg har jag dock slutat med; en gång får räcka. Men även såhär i sobrare tillstånd kan jag säga att det ibland inte är helt klart vad de menar faktiskt, och frågan är ju inte utan vikt. Diss eller ragg, helt enkelt. I enlighet med hur man bör handla för att behålla maximal självkänsla tog jag det säkra före det osäkra och visade ett aktivt ointresse samt intalade mig själv att jag inte var ett dugg intresserad i alla fall. På så sätt behövde jag inte ge mig i kast med frågan.

Det är lite den attityden jag intar till livet i största allmänhet.

19 Comments:

At 1:15 em, Anonymous Anonym said...

känns det inte lite som att den frågan oftast får sitt svar i hur det hela fortsätter..?

 
At 5:13 em, Blogger Unknown said...

rörelseriktningen efter vändningen tror jag är ledtråden till att finna svaret.

t.ex. om hon snabbt rör sig mot toaletterna(hm, utan att ta din hand) och låser dörren tills faran är över är det ju en hint. eller överhuvudtaget plötsligt omlokaliserar sig på dansgolvet.

 
At 11:35 em, Blogger Martin Janzon said...

båda:
Nja, det beror ju på vad jag gör också. grejen är att hon mest rörde sig bakåt liksom, mot mig (tecken på intresse) men vände sig aldrig mot mig hur nära jag än kom henne eller hur mycket intresse jag än visade. Så jag struntade i det ganska fort. Det kändes som att jag kunde göra vad jag ville och hon skulle låta mig hållas men inte göra nåt själv. Ungefär så som kvinnor levt i alla århundraden alltså, som undergivna varelser, passivt accepterande mannens sexuella vilja. Jag trodde dagens tjejer var mer framåt än så. Hoppa på mig eller slå mig på käften, men smyg inte ständigt fram - med baken först - bara för att sedan agera halvt intresserad, halvt likgiltig.

Hilda, hon vände sig egentligen aldrig om, utan gick liksom mot mig, baklänges.

Men hela händelsen var ju egentligen helt ointressant, hade jag inte varit full hade det inte blivit nåt inlägg och ingen hade behövt undra varför jag slängde ur mig det här meningslösa pratet.

 
At 12:43 fm, Blogger Ward said...

Alla dessa regler och normer på dansgolvet har fått mig att överge det forumet helt. Det plus att jag är värdelös på att dansa, vill säga. Att stå i baren med enöverspänd, nonchalant men samtidigt lockande mystisk blick funkar väl sådär måste jag dock medge, men vad har en för val? Bara börja snacka med någon, helt apropå?!?!

Jag väntar på 70-talslistan med spänning och förväntan. Det hela känns mycket hoppfullt på något sätt.

 
At 12:54 fm, Blogger Martin Janzon said...

ward:
Det sämsta med att gå fram och prata med folk är att de allt som oftast sjunker rejält i ens ögon efteråt. Vissa görs sig bäst tysta, så är det faktiskt.

70-talslistan slipas det på just i detta nu! Och första posten kan mycket väl bli nästa post, ty nu är nedsållningen till 100 låtar klar och det är platserna 80 - 100 som håller på att plockas ut. Det ska ju skrivas lite om dem och så, men om jag t ex bortprioriterar b-uppsatsen (kära nån, den kan jag väl göra sen, typ i sommar) så kanske första kommer redan i denna vecka. Kanske.

Förstås är det i det närmaste idel klassiker som kommer befolka listan, då obskyra soulsinglar, bortglömd punk och albumdisco inte känns helt Martin 2008.

 
At 1:46 fm, Anonymous Anonym said...

Väntar med spänning på listan - har oerhört höga förväntningar! Nästintill den enda intressanta bloggen just nu (men jag är också rätt full för tillfället).

 
At 11:10 fm, Blogger Martin Janzon said...

Vackra ord, min kära Gorilla! Med sådana kommentarer borde folk vara fulla oftare, den saken är helt klar.

 
At 11:19 em, Anonymous Anonym said...

...det där inlägget passar bättre i något annat forum. Men hilda har rätt: Du skulle tagit hennes hand och gått till toaletten!

 
At 11:52 em, Blogger Martin Janzon said...

Det där med att visa ett aktivt ointresse (som jag skrev) är en relativ syssla, för jag minns att jag bl a tog hennes hand. Gick inte till toaletten dock, det var väl där jag gjorde fel. Nu var hon ju inte viktig, men ändå.

 
At 9:29 fm, Blogger Unknown said...

Jävla tjat om 70-talslistan! Den är säkert dödligt bra när den väl kommer, men det är bra skit som skrivs nu också! Håll till godo, satans gamar.

 
At 11:15 em, Anonymous Anonym said...

vad handlar b-uppsatsen om? nåt kul?

angående dansandet tycker jag du skulle gjort som jack black i den där filmen med Gwyneth.

 
At 11:42 em, Blogger Martin Janzon said...

Du skulle nog tycka det var alltför spännande, jag skriver nämligen om nakna män. Och lite om nakna kvinnor också. Men mest män. Vad gör du nuförtiden (om du nu är den där Linn och annars kan du ju svara ändå)?

Jack Black och Gwuneth? Har nog inte sett. När du säger Jack Black och dans tänker jag på när han hoppar runt i Hugh Fidelity. Och så tror jag inte jag skulle ha gjort, det hade nog inte gått hem.

 
At 10:30 fm, Anonymous Anonym said...

Linn och Martin:

Byt mailadresser och sluta besudla dunkadunka med ert klet!

 
At 12:56 em, Blogger Martin Janzon said...

Men Mathilda, du förstår väl att han/hon/det bara driver? Dessutom har han/hon/det redan min mejladress.

 
At 12:59 em, Anonymous Anonym said...

är nakna män så spännande, då?

 
At 8:35 em, Blogger Martin Janzon said...

Tja, när de har stor snopp är de väl det? (no homo).

 
At 9:28 em, Anonymous Anonym said...

hmm jag är skeptisk

 
At 3:38 fm, Anonymous Anonym said...

Intressant frågeställning! Ett "logiskt" svar skulle vara att du delar upp själva handlingen i dess olika tecken, där det som väger tyngst givet är om - och i sådana fall hur mycket - hon svänger med röven mot dig.

Tjejer är som matematik och man måste verkligen vara skärpt på dansgolvet för att förstå vad som händer, vilket fan inte är lätt om man druckit lite.

Det bästa är nog, när allt kommer omkring, att fråga henne vad hon är eller inte är ute efter. Eller att göra som italienarna och kasta sig över henne på vinst eller brakförlust.

 
At 3:54 em, Blogger Martin Janzon said...

Som vanligt är det italienarna, vid sidan av hiphopparna, som har de enklaste svaren på de svåraste frågorna.

Alternativet att bli ännu mer analyserande på dansgolvet tror jag i alla fall inte på. Handling före tanke!

 

Skicka en kommentar

<< Home