måndag, februari 02, 2009

Judelistan, mina damer och herrar

People!

Dunka Dunka har genomgått sin kanske sämsta period någonsin sista tiden. Det har varit ganska tyst här, menar jag. Detta har ju, som ni vet, berott på färdigställandet av judelistan. Som ni också vet, eller åtminstone har förstått, har det bara handlat om usla undanflykter. Jag har lidit av skrivarolust och gått runt med tom blick mest hela dagarna. Men! Det var då vi (jag, Gabriel och Johannes) kom på den lysande idén: Vi publicerar en jude om dagen, förutom på söndagar då vi fläskar till med hela tre st på en gång, och gör ett slags nervkittlande countdown av hela grejen. På så sätt behöver ni, min kära allmänhet, inte vänta längre och dessutom sätts en extra press på oss att skriva klart om dem som ännu inte är klara, vilka är nästan alla på övre halvan. Jag kan - hur fantastiskt uträknat är inte allt detta? - fortsätta försumma denna blogg och hänvisa till att jag ju flera gånger i veckan lägger upp texter på Världshistoriens 101 bästa judar, vilket alltså är stället ni kommer följa judelistan på. Listan går också att följa på kultur- och livsstilsmagasinet Dicore.se, som kanske är lite flashigare än vår blogg, men där kan ni inte kommentera spektaklet. Besök gärna båda sidorna. Förhoppningsvis kommer Dunka Dunka ändå fyllas ut med lite nya texter under tiden, eftersom det enligt mina beräkningar kommer ta lite drygt två månader innan judelistan är fullt ut publicerad.

Då ska jag inte jiddra mer. Klicka på länken ovan och läs inledning, regler och texten om jude nr 101. Det är jag som fått äran att skriva om den första juden på listan.

Jag vill avslutningsvis citera folkhemshjälten Robert Perlskog från dokumentären om Diego Maradona: Se och njut, det kommer dröja till nästa århundrade innan ni får uppleva något liknande.

2 Comments:

At 9:09 em, Blogger Anna said...

Vilken grej!

 
At 10:07 em, Blogger Martin Janzon said...

Ja! Visst är det!

 

Skicka en kommentar

<< Home