onsdag, februari 14, 2007

Detta jobbar jag på just nu

Jag har sen ett par månader tillbaka bestämt mig för att 2008 ska bli året då jag på allvar ska sätta mig in i den klassiska musiken. En till kallelse har drabbat mig nu, en jag kanske måste ta itu med på en gång, jag får se. Problemet är att detta nya område jag ska kasta mig in i är långt större än det om klassisk musik. Det finns mer att hämta, mer att jobba med helt enkelt.

Jag pratar givetvis om afrofunken.

Afrikansk musik över huvud taget har fångat mitt intresse sen jag läste en tråd på dagensskivas forum. Möjligtvis kommer jag delge er av mina tips och kunskaper land för land. Det finns mycket som talar för att före detta Zaire, Demokratiska Republiken Kongo blir först ut.

Jag jobbar även på en lista över de bästa hiphopalbumen, något jag har blivit ombedd att göra. Självklart ska jag då också göra det. Jag måste bara lyssna igenom kandidaterna så det blir helt rätt. Sånt här är viktigt.

För att tillfredsställa mina vita läsare ska det också sägas att en bandgenomgång väntar. Ett fantastiskt litet popband kommer att behandlas.