torsdag, februari 15, 2007

Yo! Carmen is on the mic!

Som vissa av mina eventuella läsare möjligen känner till, framträdde Carmen Electra under mina tidigare ungdomsår som min favoritsexsymbol, tillsammans med ett par av de där från högstadiet med låg intelligens men stora och välformade kvinnliga attribut. Det kan tyckas lustigt eftersom hon inte är särskilt vacker, inte verkar alltför bright (för en sexsymbol kanske detta inte är negativt, jag vet inte) och inte utstrålar något särskilt. Hon är väl bara sexig helt enkelt, antar jag.

Anyway, om hon själv inte är speciellt spännande är hennes livshistoria i alla fall lite roligare. När hon i unga år som typ amatördansare/sångare-nånting raggades upp av 80-talets svarta och lite funkigare svar på David Bowie, nämligen Prince, fick hon hjälp med sin musikaliska karriär (om Prince faktiskt var tillsammans med Carmen, vilket han såklart måste ha varit, går han in på förstaplats strax före Dennis Rodman som Carmens coolaste och galnaste pojkvän, B-Real och den där Janes Addiction-gitarristen är inte i närheten). Prince såg vilken stor rapstjärna som fanns gömd i Carmens attraktiva gestalt.

Tack vare mig får ni nu också se det. Visst är det småkul partyrap, men nja, kanske är det inte så konstigt ändå att det hela slutade med Scary movie 4 istället för propert rullade bluntar.

2 Comments:

At 12:03 em, Anonymous Anonym said...

Shit! Redan borttagen. Svagt YouTube!

 
At 12:21 em, Blogger Martin Janzon said...

Ruttet! Det var lite problem när jag kollade på den också, först fungerade den inte, sedan gjorde den plötsligt det och då postade jag den här. Nu står den inte att finna längre.

Jag får skriva ett nytt inlägg snart, hela poängen här var ju att man skulle få upp öronen för vilken fantastisk rappare hon var...

 

Skicka en kommentar

<< Home