fredag, maj 04, 2007

Jag är inte bitter

Of Montreal, Pere Ubu och Joanna Newsom? Tre strålande och nyskapande akter i olika genrer? Jodå, men också ytterligare några namn jag nyss har missat att se live. Förvisso har jag ju redan hävdat att live är överskattat, men det är lätt att säga efter att ha sett/inte orkat sett dussinband (Isolation Years, Shot out Louds) från dussinstäder (mest Umeå) spela på dussinställen (HG i Linköping). Jag menar, Concretes är kanske trots allt inte vassaste kniven i musiklådan. Listan på band eller artister jag verkligen vill se men p.g.a dålig ekonomi, lathet, glömska, mystiska prioriteringar eller dylikt (men allra mest dålig ekonomi) missat har nyligen utökats. Beyonce har varit i Globen. Såklart verkar det ha varit en alldeles utmärkt konsert där hon spelade alla viktiga hits inte bara från sin solokarriär utan även en potpurri av Destiny's Childlåtar. Jag är övertygad om att jag, precis som Mattias Dahlström skriver i sin recension att han fick, hade fått gåshud av avslutningslåten Irreplaceable. Men som sagt, jag har missat det och känner mig som någon som inte gick på Madonna eller Michael Jackson för 25 år sedan av liknande usla anledningar. Man borde ha gjort det helt enkelt, vare sig man gillar det eller inte.

Sen var hon säkert ganska fin att titta på också, kan jag tänka mig.

Hade jag bara suttit vid min egen dator hade jag kunnat lägga upp en bild här men det är nog onödigt. Som om in inte redan har googlat henne, liksom.

5 Comments:

At 5:27 em, Anonymous Anonym said...

Jäkligt bra poäng det där, med Beyoncé...har aldrig sett så på det förut..

 
At 9:13 em, Blogger Martin Janzon said...

Tack. Aftonbladet gav dessutom konserten 5 plus... Nästa gång måste jag gå.

 
At 9:38 em, Anonymous Anonym said...

Yepp Svenskan också!
Några dagar innan skrattade jag gott åt min kompis som skulle gå...
Men nu inser jag att nästa gång kommer jag också att vara där. HAHA.

 
At 7:00 em, Anonymous Anonym said...

concretes känns inte kul längre sedan avhoppet. det var ett finfint band men nu är det inte alls samma sak!

 
At 7:48 em, Blogger Martin Janzon said...

svartpeppar: Jag har egentligen inga större åsikter om Concretes faktiskt, däremot vill jag berömma dig för ditt Hellmancitat på din sida! Min favoritline med honom tror jag.

 

Skicka en kommentar

<< Home