lördag, juni 23, 2007

Sista nedräkningen

Oj, mitt förra inlägg försvann visst. Synd, det var ju ett sånt mästerverk i kategorin "parodi på allt som har en röd tråd". En förvirrad känsla manifesterad i ett förvirrat inlägg är ju iofs fint, men eftersom jag nu inte kommer blogga på ett tag vill jag att en mycket mer menlöst text möter dem som ändå återkommer hit ibland. Det känns tryggast så.

Jag avslutar dunkadunka v. 1.0 med denna video. En video man kan säga mycket om. Den har gjort succé på youtube och min kompis känner ungarna, eller hur det var. Keyboardisten är min idol.

10 Comments:

At 9:17 em, Anonymous Anonym said...

Det här var ju jätteroligt! Större utstrålning får man leta efter, och sedan att skapa sitt eget eko! WOW. detta förgyller verkligen min sömniga midsommardag:-D

 
At 11:06 em, Blogger Martin Janzon said...

att han sjunger sitt egna eko är sjukt roligt. eller sjunger och sjunger, vet inte om vi ska kalla det han sysslar med för sång...

 
At 9:28 em, Anonymous Anonym said...

Jag förstår helt enkelt inte. Ska du sluta? Det känns ärligt talat inte så jättekul. Vem ska nu tipsa mig om weirdos som Jonathan Richman och legender som Bob Dylan som jag tydligen helt missat? Vart annars ska jag läsa menlösa listor om hiphopares överkroppar?:) Nej men ärligt. Din blogg var en av de första som behandlade musik med respekt och faktiskt skrev intelligenta inlägg om ämnet. Det värdesätter jag otroligt mycket och hoppas att du kommer tillbaka någon gång. Ha en fin sommar!

 
At 9:15 em, Blogger Martin Janzon said...

anna: Men åh, jag som är så svag för smicker. Det är verkligen roligt att höra att du har gillat bloggen och det känns mer och mer som att det endast är ett sommarlov eller en semester som gäller, och inte en total nedläggning. Så ha kvar länken hit från din sida du. :D Framförallt nu när jag varit på Peace and Love, och det dessutom i form av så kallad artist (nej, jag är inte känd), har jag ett och annat som skulle kunna vara intressant att skriva ner. Jag kommer säkert fila på lite inlägg nu och då under tiden som kommer och så när jag skriker till så återkommer dunkadunka som en nyömsad ödla - lite snyggare, lite piggare och lite bättre.

 
At 1:20 em, Anonymous Anonym said...

Shit vilken tur!:) Hur var Peace & Love btw? Hoppas på en utförlig beskrivning:) Dessutom är väl jag inte den enda som längtar efter den där afrikaspecialen du gått och pratat om?!

 
At 1:43 em, Blogger Martin Janzon said...

Med tanke på att jag först nu har fått internet till min egna dator med all min musik att fungera igen, så kan även afrikaspecialen dyka upp. Hursomhelst ska jag först ta lite sommarlov nu och fundera på hur jag ska gå vidare med bloggen. Det kan bli någon liten ytterligare nishning på den, t ex lite mer personliga betraktelser över fenomen/händelser, med intryckta musiktips eller liknande. Vi får se.

Peace and Love var kul, även om det till största delen inte berodde på konserterna. Det kommer säkert en eller annan historia därifrån också vad det lider.

 
At 12:44 fm, Blogger motherfakka said...

Kul att du hade trevligt på peace and Love. Får man fråga i vad du uppträdde? Kanske såg dig/er.

 
At 12:26 em, Blogger Martin Janzon said...

motherfakka: Jag är inget annat än en simpel (nåja) jonglör, så om du såg "Jong Lamera" på Sagascenen så såg du mig och mina två kompisar. Och det gjorde du förmodligen inte, om du inte var en av de typ sextio pers som kollade de två gånger vi körde.

Värt att få gratis inträde, artistband mm för att jongla lite. Det var sjyst.

 
At 2:38 em, Blogger Elin said...

Men hjälp, vad är det här? Var kommer klippet ifrån? Och är det inte nästan lite komiskt med gitarrsolot i mitten? Ojoj, ska man skratta eller gråta?

/Elin E från Big Melloosa

 
At 2:05 em, Blogger Martin Janzon said...

elin:
Hallå du! Det var, som de säger, ett tag sen. :) Vad händer nuförtiden och hur är läget? Ja, det här klippet kommer från typ Sköllersta eller nåt tror jag, men jag vet inte riktigt. Det är mer än bara gitarrsolot som är ganska kul/skrämmande.

Och jag tror man ska skratta faktiskt...

 

Skicka en kommentar

<< Home