fredag, augusti 03, 2007

Avslagen jag med tre tips

Jag tänkte besudla min blogg med youtubeklipp igen. Ingenting insiktsfullt kommer att sägas om dem, utan jag tänkte helt opretentiöst bara tipsa/påminna om några fina musiksaker. Ta tillbaka bloggen, åtminstone i detta inlägg, till det oskuldsfulla stadiet då den bara ville dela med sig av lite bra musik.

Jag är trött idag.

Myxx lär bli de nya superstjärnorna på r'n'b-scenen. Det är en ung tjejduo där en av de flickorna rappar lite nu och då, och det hela är faktiskt väldigt fint och bra. Det finns flera trevliga låtar och trots att de flesta som ser det här kommer tycka det låter som "allt annat skit" har de fel.

I'm Too Young for That



Sebastian Tellier började släppa musik på Airs skivbolag. Det är fin, lätt dramatisk popmusik med ambienta inslag. Det är min bedömning av det hela i alla fall. Det är den typ av vacker musik som jag egentligen inte lyssnar på längre, åtminstone väldigt sällan.

La Ritournelle



Avslutningsvis vill jag bara påmina om i vilken låt ni kan finna den bästa trumpetslingan. Ni har säkert hört det förut, men med regnet tillbaka och hösten i antågande (det är ju redan augusti) behöver vi alla glädjekickar vi kan få, även om det så bara är en underbar liten melodi som är kicken. Vadå bara förresten? Jag tar tillbaka vad jag sa.

Jens Lekman - A Sweet Summer's Night on Hammer Hill

4 Comments:

At 1:56 fm, Blogger inanna said...

Sebastien och Jens verkar ha hamnat i riktigt dåligt sällskap.

 
At 12:16 em, Blogger Martin Janzon said...

inanna: Inte oväntat att folk skulle tycka det, men jag gillar flera låtar av Myxx faktiskt. Det kanske är så att jag är kille och därför ser nån slags sexuell/romantisk spänning och potential i unga r'n'b-tjejer med lena röster och söta refränger, medan du inte gör det eftersom du är tjej? Bara en teori. Säkert inte sann.

 
At 11:02 fm, Blogger inanna said...

Nu är ju inte jag folk, utan tillhör eliten. "Folk" tycker säkert mycket bättre om Myxx och de lär ju få större kommersiella framgångar än Jens och Sebastien.

"Unga r'n'b-tjejer med lena röster och söta refränger"... undrar vad det säger om dina preferenser när det gäller tjejer... :)

 
At 2:50 em, Blogger Martin Janzon said...

Det säger att jag aldrig hade klarat av en hårding som du... :)

Eftersom de flesta som läser min blogg tillhör "eliten" om vi nu ska kalla oss det, kallar jag er för folk.

 

Skicka en kommentar

<< Home