fredag, november 16, 2007

Youtube

Det finns framförallt två bra saker med youtube. Det ena är att man kan hitta massa videos där, det andra att man kan läsa kommentarerna som skrivs om dem. I en kommentar till Dr Albans Hello Africa (hur jag hamnade där? Håll käften) kan vi läsa den här intellektuella människans tankar:

"There is a black homeland for blacks.

There is an Asian homeland for Asians.

Why won't you allow us Whites to have a White Homeland, where we can live undisturbed in Peace?"

En av de roligaste kommentarerna jag läst på mycket länge, jag hittade nåt nytt roligt de första typ fem gångerna jag läste den.

Så var det ju det här med att man kunde titta på klipp också. Sakta men säkert uppstår en bubblande eufori när man tittar på det här klippet, och när allt är över känner man sig lika upprymd som uttömd. Som framgår av framförallt slutet var Rahsaan Roland Kirk lika mycket punk som han var cool, galen, excentrisk och genialisk. Om det inte vore för att han var blind (och död) skulle jag säga åt honom hur mycket jag älskade honom.

7 Comments:

At 10:16 em, Blogger Anna said...

Härligt klipp!

 
At 12:19 fm, Blogger Martin Janzon said...

Jodå! Mycket härligt. En sanslöst underskattad artist faktiskt.

 
At 7:29 em, Anonymous Anonym said...

Haha, slutet känns så härligt ospontant. Typ: "ah, så ska jag slå sönder stolen till minsta beståndsdel också" innan han går grymt metodiskt tillväga. Underbart!

Tragikomik är kanske det bästa ordet att sammanfatta You Tube-kommentarerna med... fast betoningen ligger på "tragi".

 
At 5:57 em, Blogger Martin Janzon said...

Du har helt rätt Jonas, i båda sakerna. Just att han var blind gör ju att det ser extra tafatt ut och att han liksom måste var mer metodisk.

Jag har mycket mycket sällan sett nån intelligent youtubekommentar. Vissa är ju närmast läskiga, som den här.

 
At 10:34 em, Anonymous Anonym said...

Mer Rahsaan åt folket! Jag vill låna dina Rahsaan-skivor. :)

 
At 5:13 em, Blogger Unknown said...

De kan vara sjukt förvirrande också, som när någon kommenterade en musikvideo med Linda Rosing med "This is hot". Det är ju skitsvårt att veta om det är en ironisk lustigkurre som skrivit (för det känns ju jävligt nytt och fräscht att driva med Rosing) eller nån slentrianrunkande spanjor som faktiskt tycker att hon ser rätt skaplig ut.

Varför jag tittade på den? Håll käften.

 
At 2:14 fm, Blogger Martin Janzon said...

Haha! En sak kan jag garantera dig, slentrianrunkare finns det gott om, vare sig de är spanjorer eller inte. Men att vara så slentrian att man inte ens hinner se att Rosing är fulare än de flestas mammor, det känns tveksamt.

 

Skicka en kommentar

<< Home